World Day for Safety and Health at Work

Sarralle

Apr

28

2022

World Day for Safety and Health at Work

Today in Sarralle we celebrate the World Day for Safety and Health at Work by focusing on participation and social dialogue in creating a positive safety and health culture.

 

During the COVID-19 pandemic, we have seen that having a robust occupational safety and health (OSH) system has been instrumental in protecting work environments and safeguarding the safety and health of our employees.

 

 

Effective social dialogue not only contributes to improving OSH policies and strategies, but is also essential to foster ownership and engagement, paving the way for their rapid and more effective implementation.

 

 

In the workplace, a strong OSH culture is one in which both management and employees value and promote the right to a safe and healthy work environment. A positive OSH culture is based on inclusion, through the meaningful participation of all parties in the continuous improvement of safety and health conditions in the workplace. In a workplace with a strong OSH culture, workers feel comfortable raising their concerns about potential OSH risks or hazards in the workplace and management actively collaborates with workers to find appropriate, effective and sustainable solutions. This requires open communication and dialogue based on trust and mutual respect.

 

 

 

As we continue to experience a global health crisis and face continuing OSH risks in the world of work, we must continue to make progress in building a strong safety and health culture at all levels.

Hoy en Sarralle celebramos el Día Mundial de la Seguridad y Salud en el Trabajo centrándonos en la participación y el diálogo social en la creación de una cultura de seguridad y salud positiva.

 

Durante la pandemia de COVID-19, hemos observado que contar con un sistema de seguridad y salud en el trabajo (SST) sólido ha sido decisivo para proteger los entornos de trabajo y salvaguardar la seguridad y la salud de nuestros trabajadores.

 

Mediante un diálogo social eficaz no sólo se contribuye a mejorar las políticas y estrategias en materia de SST, sino que también es esencial para fomentar la apropiación y el compromiso, facilitando el camino para su rápida y más eficaz puesta en práctica.

 

En el lugar de trabajo, una cultura de SST sólida es aquella en la que tanto la dirección como los trabajadores valoran y promueven el derecho a un entorno de trabajo seguro y saludable. Una cultura de SST positiva se basa en la inclusión, mediante la participación significativa de todas las partes en la mejora continua de las condiciones de seguridad y salud en el lugar de trabajo. En un lugar de trabajo con una cultura de SST sólida, los trabajadores se sienten cómodos planteando sus preocupaciones sobre posibles riesgos o peligros para la SST en el lugar de trabajo y la dirección colabora activamente con los trabajadores para encontrar soluciones adecuadas, eficaces y sostenibles. Para ello es necesario establecer una comunicación abierta y un diálogo basado en la confianza y el respeto mutuo.

 

Mientras seguimos viviendo una crisis sanitaria mundial y nos enfrentamos a continuos riesgos en materia de SST en el mundo del trabajo, debemos seguir avanzando en la construcción de una cultura de seguridad y salud sólida a todos los niveles.